Material-Anhänger cards - Help Needed!!

Diskutiere Material-Anhänger cards - Help Needed!! im Luftfahrzeugtechnik u. Ausrüstung Forum im Bereich Grundlagen, Navigation u. Technik; I have lot of aircraft parts from GAF F-104G Starfighters. Many of them has Yellow tags. Can somebody explain letters ZK, A, B, C ??

jakivela

Flugschüler
Dabei seit
12.03.2010
Beiträge
7
Zustimmungen
0
Ort
Tampere
I have lot of aircraft parts from GAF F-104G Starfighters. Many of them has Yellow tags. Can somebody explain letters ZK, A, B, C ??
 
Anhang anzeigen
done_deal

done_deal

Space Cadet
Dabei seit
26.11.2007
Beiträge
1.097
Zustimmungen
546
Ort
RLP
Yellow Tag

Yellow Tags say that the part is serviceable.
A is for: Serviceable without limitation.New, used oder overhauled Part.
B is for: Seviceable with restiction. Short lifetime or limited store time.
C is for: No use within the Luftwaffe at the moment.

I think that's correct.
 

jakivela

Flugschüler
Dabei seit
12.03.2010
Beiträge
7
Zustimmungen
0
Ort
Tampere
Thank you for answer, if you look my pictures there is light green colored card with letters ZK, D, E, F, M and Z. It´s not yellow card but there is the same text Material-Anhänger..

Maybe here is maintenance personnel from Luftwaffe in this forum who knows:)
 
gonogo101

gonogo101

Testpilot
Dabei seit
01.12.2005
Beiträge
948
Zustimmungen
1.468
Ort
Cuxhaven
Thank you for answer, if you look my pictures there is light green colored card with letters ZK, D, E, F, M and Z. It´s not yellow card but there is the same text Material-Anhänger..

Maybe here is maintenance personnel from Luftwaffe in this forum who knows:)
Material-Anhänger means material label and the color indicates the general condition of the tagged item.
Green means the item or equipment is not servicable and therefore not for use in flight!
The letters are indicating different actions or procedures to bring the item in a servicable condition.
The following description is incomplete but gives you a general impression, what such codes are good for.
D - not servicable, certain maintenance action to be done before flight use
E - not servicable, storage lifetime reached
F - not servicable, repair or overhaul on shop or depot maintenance level
M - not servicable, repair or overhaul only on shop maintenance level
Z - not servicable, repair or overhaul on line maintenance level
 

jakivela

Flugschüler
Dabei seit
12.03.2010
Beiträge
7
Zustimmungen
0
Ort
Tampere
Thanks, this information will help a lot!
 
Thema:

Material-Anhänger cards - Help Needed!!

Material-Anhänger cards - Help Needed!! - Ähnliche Themen

  • Literatur zur Zertifizierung und Zulassung von Interior Materialien und Teilen

    Literatur zur Zertifizierung und Zulassung von Interior Materialien und Teilen: Hallo Flugzeug-Freunde! ich bin auf der Suche nach Literatur über die Zertifizierung und Zulassung von Teilen für die Fluggastkabine. Mich...
  • Pool Elektronisches Karten-/Informationsmaterial

    Pool Elektronisches Karten-/Informationsmaterial: Hallo an alle, nach den Instrumenten versuche ich mich gerade an das Thema Navigation heranzuwagen. Allerdings würde ich gerne auf Windows...
  • Suche Referenzmaterial

    Suche Referenzmaterial: Hi, ich möchte nach etlicher Zeit, einem Informatik Studium und einigen Jahren Berufserfahrung in der Softwareentwicklung mich nun wieder dem...
  • Material-Anhänger cards - Help Needed!!

    Material-Anhänger cards - Help Needed!!: Set of two cards, letters ZK and F are visible. What is the meaning for TCI?
  • Material-Anhänger cards - Help Needed!!

    Material-Anhänger cards - Help Needed!!: Meaning for ZK 1+2 ??
  • Ähnliche Themen

    Sucheingaben

    https://www.flugzeugforum.de/threads/material-anhaenger-cards-help-needed.59736/

    ,

    zk anhänger bundeswehr

    ,

    zustandscode bw

    ,
    zk anhänger
    , zustandskodierung bundeswehr, bundeswehr zk anhänger, material anhänger zk bundeswehr, zk anhänger bundeswehr bedeutung, zk anhänger bw, material-anhanger zk, zustandscode bundeswehr, ZK x bundeswehr, materialanhänger ZK M, bundeswehr zustanskode, zk-d bundeswehr, materialanhänger zk-h, materialanhänger zk j, ZK anhängee, zustandscode zk e, zk b bundeswehr, materialanhänger bundeswehr, yellow tag bundeswehr bedeutung, zustandskode bundeswehr zk, MATERIALANHAENGER-ZK-GN , sap ZK anhänger
    Oben