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Thema: Japan

  1. #1
    René

    Avatar von René
    Im Komaki Minami Werk (bei Nagoya) von Mitsubishi Heavy Industries wurden bei 7 Jets (F-4EJ / RF-4EJ) zerstörte Leitungen und Anschlüsse festgestellt. Laut Aussage eines Sprechers geht man davon aus, daß die Beschädigungen absichtlich herbeigeführt wurden. Die Polizei wurde eingeschaltet und eine Tokioter Zeitung schließt nicht aus, daß der Täter von MHI selber stammt, da der Zugang zum Werk natürlich beschränkt ist.
    Die JASDF (Japanese Air Self Defence Force) groundete daraufhin auch weitere 15 Phantoms, an denen zuvor Arbeiten in dem Werk durchgeführt worden waren. Glücklicherweise wurden keine Beschädigungen festgestellt.

    Quelle: http://www.defense-aerospace.com/afp....t8mrucmp.html

    Sachen gibt es...

  2. Schau dir mal die beiden Links an:
    diesen Bestseller und die Flugzeug-Kategorie

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  3. #2
    Christoph

    Avatar von Christoph
    08/22/02 - KADENA AIR BASE, Okinawa, Japan (AFPN) -- An F-15 Eagle aircraft assigned to the 44th Fighter Squadron here crashed Aug. 21 during a training mission about 60 miles south of the base. The pilot, 1st Lt. Chris Northam, was rescued.

    The cause of the accident is under investigation by a board of officers.

    Quelle: Air Force Link

  4. #3
    Lothringer

    Die US-Regierung hat Japan gebeten, Aufklärungsflugzeuge für den Anti-Terror-Krieg in Afghanistan bereit zu stellen. Die Zahl und der Verwendungszweck der Flugzeuge vom Typ P-3C sei noch unklar, berichtete die Zeitung Asahi am Samstag. Anfang des Monats hatten die USA das japanische Militär zudem darum gebeten, deutsche, kanadische und französische Schiffe in der Region zu betanken, so wie es bereits bei britischen und US-Schiffen geschieht.

    Quelle: AP.

  5. #4
    n/a

    JA, natürlich kann man sich so Verbündete mit ins Boot holen. Andererseits haben ALLE westlichen Regierungen (auch unser Kanzler Schröder) immer wieder versichert: UNITED WE STAND.

    Andererseits kann es schon möglich sein, daß die USA bei den MPAs Unerstützung brauchen, da deren Flotte an P-3 (und S-3) nach dem Ende des Kalten Kriegs um mehr als die Hälfte verringert wurde!!! - Genaue Zahlen folgen.

  6. #5
    Lothringer

    Die Boeing Co, Chicago, und das japanische Verteidigungsministerium sowie die Handelsgesellschaft Itochu Corp, Tokio, haben einen Vertrag zur Lieferung von vier Tankflugzeugen und zugehörigen Dienstleistungen unterzeichnet. Wie Boeing am Freitag mitteilte, handelt es sich um vier Flugzeuge des Typs B767. Die erste Maschine soll im Frühling 2007 nach Japan geliefert werden, die vierte im Jahr 2010.

    Quelle: vwd

  7. #6
    Christoph

    Avatar von Christoph
    Wird die KC-767 Produktionslinie damit quasi eröffnet oder erhält die USAF ihre Maschinen schon eher?

  8. #7
    René

    Avatar von René
    Original geschrieben von Lothringer
    Die Boeing Co, Chicago, und das japanische Verteidigungsministerium sowie die Handelsgesellschaft Itochu Corp, Tokio, haben einen Vertrag zur Lieferung von vier Tankflugzeugen und zugehörigen Dienstleistungen unterzeichnet.
    Dazu paßt auch folgende Meldung:

    Air Force Pilots Help Japanese Go The Distance
    (Source: US Air Force; issued Apr.23, 2003)

    NYUTABARU AIR BASE, Japan --- When your car runs low on gas during a long trip, it is easy to pull up to the pump like you have done a hundred times before. It involves a lot more planning if you are at 25,000 feet, traveling several times your average freeway speed and practicing a foreign language. When your vehicle is one of the most powerful jets in the world, it helps to have an experienced person along to show you the ropes.

    This is precisely the case for a group of Japan Air Self-Defense Force F-15 Eagle pilots and their U.S. Air Force instructor pilots here on the island of Kyushu. During the training, the instructors taught air-to-air refueling from the classroom to the boom -- everything their students need to know to gas up at 310 knots while cruising three miles above the ocean. With training in hand, April 21 marked the first aerial refueling in JASDF history.

    "In the short term, we hope to provide (the JASDF) the ability to refuel and extend their training," said Maj Pete Ford, an F-15 pilot from the 18th Wing at Kadena AB. "In the long term, we hope (our new contacts) have a long-lasting impact in (Pacific Air Forces). There's not much closer relationship than the brotherhood of flying."

    The American team includes visiting instructor pilots from Yokota AB, Kadena AB, Tyndall Air Force Base, Fla., and an American exchange officer stationed here. An aircraft fuels system technician from Kadena AB has also been on the ground for the past few days working with the Japanese maintenance crews. Their combined experience ensured a successful first run for the Japanese and set the stage not only for solo and evening flights, but also for a variety of future training using their own tankers in coming years.

    "One of the most challenging aspects of this training obviously has to be language considerations, but more than that, it is that these are completely new concepts to them. So as instructors, we have to develop new analogies by using familiar ideas." said Ford.

    "But the rewarding part is the actual joy of instruction. When you come up with an analogy that works, you teach them something, and you see it in their eyes. They get it," he said.

    Kurz auf deutsch zusammengefaßt: USAF Piloten unterrichteten und trainierten F-15 Piloten der japanischen LSK in der Luftbetankung. Am 21.04.03 kam es dann zur ersten Luftbetankung. Auch die Techniker wurden mit einbezogen.

  9. #8
    Lothringer

    @René: Es ist unter diesen Verhältnissen logisch, dass die Japaner Boeing kaufen.

  10. Hallo

    Schau dir doch mal die Luftfahrt-Kategorie an

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  11. #9
    René

    Avatar von René
    Als Nachfolger für die MH53E und Sea King S-61 bei der JMSDF (Japan Maritime Self Defence Force) wurde die EH-101 ausgewählt. Eine Bestellung von 14 Maschinen wird erwartet. 11 davon sollen in Iwakuni stationiert werden. Die anderen 3 werden für Aufgaben in der Antarktis auf dem Forschungsschiff 'Shirase' benötigt.

    Quelle: defense-aerospace.com

    GKN Announces Major Breakthrough in Japan

    (Source: GKN plc; issued June 5, 2003)


    The Japan Defence Agency (JDA) has announced that it has selected the EH101 to meet the Navy’s Airborne Mine Counter-Measures (AMCM) and Antarctic Survey transport requirements, subject to satisfactory contract negotiations. EH101 was selected after a competition which started with Sikorsky’s S-92 as a contender.

    In total, it is expected that fourteen utility, RTM322 powered, rear-ramped variants of the EH101 will be ordered to replace the Japan Maritime Self Defence Force’s (JMSDF) long-serving fleet of Sikorsky MH-53Es and S-61s.

    Eleven EH101s will be based at Iwakuni, near Hiroshima, the home of the AMCM squadron HM111. To date, only Japan and the US have mastered the use of the helicopter for the specialist minesweeping role which necessitates a powerful and safe helicopter with high payload and range, and large cabin capacity. The squadron will also be responsible for the transport role in the JMSDF, and for the first time has a multi-role helicopter to perform it, utilising specially designed modules to allow quick changes between the two missions.

    The other three EH101s will be allocated to the icebreaker ship ‘Shirase’, which travels to the South Pole each year to support Japan’s ‘Showa’ scientific research base. Shirase’s embarked helicopters transport personnel, and hundreds of tons of materials and provisions between the ship and the base, sometimes in severe freezing weather. The Antarctic experiences the world’s coldest temperatures and highest winds. Safe flight in such conditions and autonomous operations from a ship are prerequisites for this Antarctic role.

    The operation and support of both roles is performed by the JMSDF, though the Antarctic role is on behalf of the Ministry of Education, Culture, Sport, Science and Technology (MEXT). The involvement of two budget holders led perhaps to more focus than usual on Life Cycle Costs. EH101 stood up to this meticulous examination by demonstrating low operating costs through its excellent reliability, ease of maintenance and high availability. Kawasaki Heavy Industries plan to establish extensive support facilities in Japan to reduce maintenance costs still further, whilst providing JMSDF with the other benefits of a local support service.

    EHI teamed with Kawasaki Heavy Industries and Marubeni Aerospace nearly ten years ago, the first successful outcome of which was the purchase of a civil-utility EH101 variant by the Tokyo Metropolitan Police (TMP). EH101 was chosen for its long range and high capacity which have already been successfully exploited by TMP during emergency evacuations from earthquake and volcano hit areas.

    This helicopter entered service in March 1999 as the first operational civil EH101in the world and reached 1000 flying hours in only two and a half years, underscoring its high availability. The TMP EH101’s proudest moment was when it was chosen to fly the Japanese Emperor and Empress in July 2001, ahead of the official Super Puma VIP helicopter. The performance of TMP’s EH101 was naturally thoroughly scrutinised by the JMSDF.

    The EH101 is the only new generation medium-lift helicopter with proven capability and performance. It was originally designed as a modern successor to the H-3 Sea King and entered service in 1998 with the UK Royal Navy. In addition to the Tokyo Metropolitan Police, it is now in service with the Royal Navy, Royal Air Force, Italian Navy, and the Canadian Armed Forces. The Governments of Denmark and Portugal have also ordered 14 and 12 aircraft respectively.

    The total fleet has over 37,000 flying hours of experience to date. 128 aircraft have been ordered and over 80 aircraft have now been delivered.

    -ends-

  12. #10
    LFeldTom


    Hört, hört

    Japan kauft mal nicht uramerikanisch. Interessant!

    Zu den MH-53E hätte ich noch ne Frage. Wann wurden die denn geliefert ? Ich meine mich zu erinnern, daß vor einigen Jahren noch welche geliefert wurden. War das eine Ergänzungsbestellung ? Oder gab es Probleme mit dem Muster. Irritiert mich irgendwie

    Gruß,
    Tom

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