JohnSilver
Alien
Ist das eine modifizierte Raka Kl I? Die Raka hatte doch sonst senkrechte Rumpfseiten und nicht eine runde Rumpfform wie auf dem Foto.Das Foto von Hannes64 zeigt die Bruchlandung der RaKa Kl I a ...
Ist das eine modifizierte Raka Kl I? Die Raka hatte doch sonst senkrechte Rumpfseiten und nicht eine runde Rumpfform wie auf dem Foto.Das Foto von Hannes64 zeigt die Bruchlandung der RaKa Kl I a ...
Junkers G 24 S-504 that was making test flights for Aerolot in Poland in August 1926, seen here flying over the AB Flygindustri factory at Limhamn (Junkers subsidiary) - or maybe it is a photomontage. To the left on the ground is another float-equipped G 24 (or possibly K 30).Aus polnischer Presse, November 1926
Könnte eine Danziger Maschine gewesen sein, Dz 41.Here is another problem photo. This image of a floatequipped Junkers F 13 was publihsed in a magazine on 2 September 1920, hence the low quality. I have never been able to find out the identity of this F 13, or why it is marked "41". Is it perhaps possibly to say where (in Germany?) the photo was taken?
No, sorry. That does not fit, not in 1920 and not with floats. Any other ideas?Könnte eine Danziger Maschine gewesen sein, Dz 41.
Aus welcher Zeitschrift stammt denn das Foto? Im September 1920 galt noch das Bauverbot. Es ist bekannt, dass deutsche Flugzeuge gefälschte Danziger Kennzeichen bekamen, um sie dem alliierten Zugriff zu entziehen. Dies könnte solch ein Fall sein. Die kleine Schrift der "41" entspricht jedenfalls der anderer provisorischer "Dz"-Kennungen, z.B. "Dz.32".No, sorry. That does not fit, not in 1920 and not with floats. Any other ideas?
According to my notes, Luftfahrt Nr 9/1920, 2. September 1920. The first Dz registrations were not issued until in 1921.Aus welcher Zeitschrift stammt denn das Foto?