Die Su-34. Licht ins Dunkel bringen

Diskutiere Die Su-34. Licht ins Dunkel bringen im OKB Suchoi Forum im Bereich Speziell; DANKE! *erleichtert*
neo

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DANKE!

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Scorpion

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@all,
ich habe die "Flanker-Bibel" noch nicht gelesenen. Wie dem auch sei, kann mir irgendjemand widerlegen, daß ich irgend etwas falsches geschrieben habe?
@neo,
ich beziehe mich bei meiner Aussage auf dein Posting bom 18.02. 8:58 Uhr. Das hat bei mir den Eindruck erweckt, als hättest du verstanden, das ich mit Antimarineversion, Flugzeugträgergestützt gemeint hätte, was aber nicht der Fall war.
P.S.: Was das lesen anbelangt, wer im Glashaus sitzt sollte nicht mit Steinen schmeißen;)

Die Bezeichnung Su-28 wurde ursprünglich für eine (glaub ich) AWACS-Version der Su-27K verwendet, die aber nicht realisiert wurde. Nun heißt die Marineversion, die zur Ausbildung genutzt wird, der Su-25 so.

@suchoi,
tut mir leid, das ich die Quellen aus denen ich die Infos schon seit Jahren beziehen, längst nicht mehr alle kenne. Einige davon sind z.B. Flanker-New Gerneratio, Flug Revue, Internet, Die Flanker Sims, Janes...

nochma @all,
ich hab den Eindruck, daß einige Denken ich sei ein Besserwisser, dem ist aber nicht so! Und all das was ich in diesem Thread gepostet habe war doch soweit richtig oder nicht? :confused:

Gruß aus Berlin
Scorpion
 
stevoe

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Original geschrieben von neo technisch wie Su-25 UB nur entmilitarisiert. wenn es dafür decals (1:48) geben würde *träum*
@neo: Decals habe ich auch eine für Dich, aber eventuell hilft ja das hier...
 
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stevoe

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Jetzt habe ich das auch gefressen mit der Su-28 :D
 
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@Jan

Ja, einen Stammbaum der Su-27 Familie habe ich vor!

Zum Erstellen von Strukturgrammen kann man übrigens VISIO verwenden...


@stevoe

Besser hätte ich es nicht schreiben können... ;)


@Andreas

Du mußt alles lesen und nicht nur das so für Dich interpretieren, das Du am meisten liebst... ;)


@scorpion

Wie gesagt, halte Dich an die Quellen und gebe sie an! Somit gibst Du auch anderen eine Vergleichsmöglichkeit... Es ist rin Unterschied ob man sagt "Ich weiß..." oder "Ich habe gelesen..."
Ich verweise dabei auf @stevoe Ausführungen.

Übrigens... Das zweite Exemplkar der Flanker-Bibel habe ich immer noch! ;)


@all

Morgen schaue ich mal nach... Mal sehen, welche Version wir dann haben werden... :D

Soll ich übrigens auch Threas von/über die anderen Suchoi-Typen eröffnen die man nicht nur zur Kriegsführung verwendet?! :cool:

Da gibts wirklcih tolle Projekte!!!
 
neo

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@stevoe
besten dank, das sieht aber auch lecker aus, und eigentlich könnte man auch alles abkleben/spritzen, mh ...

@scorpion
:confused:

@suchoi
die sache mit dem zivil-thread würde mich interessiern. in dem suchoi-buch sind ja einige sachen beschrieben, nur ist das inzwischen auch einige jahre alt.

bye bye neo
 
FLANKER

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Luftbremse bei Su-34?

Hat Su-34 überhaupt eine Luftbremse. Wie sieht die aus?
 
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Die Su-34 hat meines Wissens nach keine Luftbremse wie wir sie von der Su-27 und ihren Derivaten her kennen. Sie besitzt zwei Bremsschirme am Heck. Vermutlich ist es auch möglich die Canards zum Abbremsen zu benutzen.

Die Su-27KUB hat trotz ihrer Ähnlichkeit mit der Su-34 die alt bekannte Luftbremse auf der Rumpfoberseite. Betrachtet man die Entstehung der KUB ist es auch nicht weiter verwunderlich...
 
Berkut

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Habe gehört das es schon Serienmaschine von der SU-34 gibt hat jeman Foto von Ihr?? Oder weiß einer was genaueres?

habe doch noch ein Bild gefunde...
 
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Scorpion

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Is aber keine Serienmaschine, sondern ein Prototyp.
 
Berkut

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ja habe ich jetzt selbst gemerkt, das bild war bei den Artikel bei wo drin stand das die 1 Serien maschine geflogen ist... deswegen habe ich gedacht das währe sie.
 
Tschaika

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hier schon mal was zum lesen bzgl. der Su-34 - wegen Weihnachten habe ich leider keine Zeit eine dtsch.Zusammenfassung mitzuliefern ... trotzdem viel Spaß:

"First Su-34 Test Flight Successful

The first test flight of the new Russian modified Su-34 fighter-bomber was made successfully, Russia's air force commander-in-chief, General Colonel Vladimir Mikhaylov has announced.

As an RIA Novosti correspondents sends, the flight took place in Novosibirsk at the airfield of the local Chkalov aviation production association, which had received the state order for the production of airplanes of this type.

The experimental flight lasted nearly 25 minutes. After landing, the test pilots who had been flying the aircraft, reported directly on the runway to Russia's air force CinC that the flight had been successful.

At a press conference after the flight, air force CinC General Colonel Vladimir Mikhaylov declared that the new Su-34 fighter bombers gradually will replace in near future the Su-24 combat airplanes the Russian air force now has.

“In the opinion of the experts, the Su-34 has available all capabilities so that it will remain the best in its class for many decades,” the CinC reported. “There is still no equal to the aircraft in the world.”

The development of this combat airplane was begun as early as the end of the 1980s. At the present time, eight such airplanes have been produced, and right now they are undergoing tests, the air force commander-in-chief reported.

The CinC noted that series production of these airplanes is beginning in Russia. At the same time, the general didn’t specify when the Su-34 will stand up in Russia's air force inventory.

The Novosibirsk Oblast’ governor, Viktor Tolokonskiy, who was present at the activity, declared to journalists that for the Novosibirsk Aviation Production Association, this event signifies a resumption of full-scale aircraft production activity for Russia's air force needs.

Source: 22.12.03, RIA Novosti

First Series-Built Su-34 Lifted into Air at Novosibirsk

The first flight of the Su-34 strike aviation complex built at the Novosibirsk Aviation Production Association (NAPO) has taken place, the director for communications with the public of the Sukhoy Aviation Holding Company, Yuriy Chervakov, has reported to Interfax-AVN.

The chief of the general staff of the Russian Federation air force, General of the Army Anatoliy Kvashnin and air force commander-in-chief Vladimir Mikhaylov observed the first flight the series built Su-34 which took place Saturday at the Novosibirsk Aviation Production Association airfield, which is included in the Sukhoy Aviation Holding Company. They evaluated the new airplane and the crew’s actions highly,” Yu. Chervakov said.

“The upgraded avionics complexes installed on the Su-34 were perfected successfully during state joint tests of the airplane, an important stage of which were completed in June with the receipt of the Russian air force’s preliminary opinion,” Yu. Chervakov noted.

“At the same time, a number of the results received exceeded the requirements of the Russian Federation Ministry of Defense’s technical task,” he added.

The flight lasted 30 minutes. NAPO test pilots Evgeniy Rudakas and Aleksandr Gayvoronskiy piloted the airplane.

By the end of 2005 - start of 2006, up to 10 new Su-34 strike airplanes will built at NAPO. Approximately 50 percent of these aircraft will reach the inventory in air force and air defense units, which are deployed in the Siberian region.

As V. Mikhaylov reported at the press conference at the end of the flight tests ((sic, plural)), above all the new Su-34 will join the 11th and 14th air force and air defense armies which are deployed in Siberia. “The military needs these aircraft," he emphasized.

The Su-34 is being looked at as one of the Russian air force's highest priority programs. In the opinion ((of specialists)), the avionics level of this aircraft permits considering it for fifth generation combat airplanes. It is assumed that the Su-34 will replace the Tu-22M3 long-range bombers, and also, in part, the Su-24M tactical bombers.

At the same time, V. Mikhaylov noted that within the framework of the state defense order, besides the series production of the Su-34 at the Chkalov NAPO, upgrade of the Su-24 also will take place.

“These aircraft (the Su-24 – Interfax) will fly and operate another 10 – 12 years,” he emphasized.

V. Mikhaylov also announced that he considers upgrade the basic direction for the development of the Russian air force. “Upgrade is necessary because a situation developing when new models are being created over a rather long time, at a time when development of the electronics outpaces them,” he explained.

In all, starting from 1993, eight examples of the Su-34 (previous designation is Su-27IB) have been built in Novosibirsk.

Source: 22.12.03, Interfax-AVN

Series Production of Su-34 to Begin in Near Future

On Saturday, 20 December, the first flight of the upgrade Su-34 attack aircraft took place at the base of the Novosibirsk Chkalov Aviation Production Association in the presence of Russia's air force commander-in-chief General Colonel Vladimir Mikhaylov, Governor Viktor Tolokonskiy and also the management and worker of the plant. At the press conference which took place afterwards, a representative of the state customer reported on the decision to transfer to NAPO a huge defense order for the needs of Russia’s air force.

Thus, series production of the newest Su-34 attack aircraft for our country's air force will begin in the very near future. Moreover, 12 Su-24 airplanes will arrive at the enterprise for overhaul and technical improvement. The decision adopted was a result of negotiations which were held between the leadership of the Novosibirsk Oblast’ and the Russian Federation Ministry of Defense.

According to an announcement of Governor Viktor Tolokonskiy, this event has a great social significance for the region’s residents, inasmuch as with the start of the execution of this order, nearly 500 additional jobs will be created at the enterprise, and all 7,000 workers of the plant will be assured work for many years.

Moreover, the NGS news service notes with a reference to the head of the Oblast' administration, the location of such a huge state defense order at the Novosibirsk enterprise also will allow stirring up appreciably scientific and production activity in the region.

Source: 22.12.03, REGIONS

Russia’s Air Force to Receive Fifth Generation Fighter Bomber

Russia’s air force may receive into the inventory the newest fifth generation tactical fighter bomber. The flight of the first series-built Su-34, which has no analogues in the world, took place the past weekend, our correspondent Nikita Sumerkin reports.

The first flight of the newest Su-34 lasted half an hour. According to the preliminary conclusion of the experts, the airplane exceeds even those technical requirements which the Ministry of Defense presented to the developers.

In particular, the level of this aircraft' avionics allows considering it for fifth generation airplanes and to remain the best in its class even longer.

The Su-34 is able to destroy heavily defended targets in any weather. The attack aircraft is equipped with a large caliber cannon, self-guided missiles and bombs with an operational radius up to 250 kilometers and dog fighting missiles. Moreover, there are air-to-air missiles in the arsenal which destroy both enemy airplanes and guided missiles. The pilot have helmets for this which allow locking onto a target in a single glance.

At the same time, the Su-34 is capable of low-altitude flight with terrain following at low altitude within striking distance of the enemy’s air defense systems. All of this makes it the best among foreign similar types.

As the air force commander-in-chief, Vladimir Mikhaylov, declared, the domestic forces will be equipped first with the new generation of attack aircraft. Up to now, only foreigners have been buying aircraft of such a level. It is planned that in the coming 2 years, 10 Su-34 will be produced, which will reach air force and air defense armies which are deployed in Siberia.

Source: 22.12.03, Mayak"
 
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Schau an, scheint ja wieder Bewegung rein zu kommen... Somit muss ja doch noch Geld dafür vorhanden sein. Mal sehen, ob es dann wieder eine spezielle Version/-sbezeichnung gibt :D
 
Tschaika

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nach einem Interview von "The air force commander-in-chief, General-Colonel Vladimir Mikhaylov" wird das gute Stück Su-32IB in der Luftwaffe heißen (und wahrscheinlich auch dann wieder Su-32FN in der Marine-Version heißen) ... [hatten wir ja alles schon :D , fällt mir doch gerade noch ne Frage ein: Wie steht es um die Su-27KUB???]

Ach so, der Generaloberst und CiC kündigte auch noch den Upgrade der Su-27 auf Su-27SM an, damit soll auch gleichzeitig der Wildwuchs der Upgradeprogramme für die Su-27 (angeblich 10 parallel) Einhalt geboten werden ... bringt mich zur Frage nach der Zukunft der Su-37 ... denn als nächstes neue Flugzeug nach der Su-27 soll dann das "Generation-5-Flugzeug" beschafft werden ...
Fünf Su-27SM sind schon Lipetzk.:
"This is an aircraft very close to the fifth generation. In the end, it fails in two details: the airplane still is too noticeable on radar and for the time is unequal in armament to the fifth generation. However, I am certain that the Su-27SM will not be inferior to one series-built foreign airplane. I will note, we absolutely have not touched the fighter’s aerodynamics. They are magnificent. Although, to be honest, I would not begin to divide airplanes by generations. In my opinion, this is an artificial scale. But that is how it has gone… As regards the fifth generation airplane, despite the wide-scale upgrade of the fleet on hand that has begun, we are not lowering the pace of its development. A literally a few days ago I adopted a decision about the start of the upgrade of 20 more Su-27. I think, over the coming year we will rearm one regiment fully. Right now at the Lipetsk center, research pilots and methodology pilots will perfect the method for use of the new aircraft quickly. And then they will begin to transfer the experience to airmen of the line units."

Nebenbei, die Su-25 wird noch einmal modernisiert und zukünftig in dieser Rolle durch Su-27IB ersetz werden (nach Meinung und Sicht von besagtem Generaloberst) ....

Ach ja die Quelle: das Interview mit dem Generaloberst findet sich in der Ausgabe vom 16.01.04 des "Russkiy Kurier" (sschreibt man das so auf deutsch?)
 
dennis1976

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ich stell hier mal das Bild der ersten beiden Serienmaschinen rein.

Die Su-27KUB besitzt das Cockpit der Su-34. Diese Sektion wurde an einem normalen Rumpf der Su-33 angepaßt. Sie ist nicht,wie immer behauptet eine Trainerversion, sondern ein Marinejagdbomber.
Ihre Entwicklung ist noch nicht abgeschloßen.
Hier ein Bild des Prototypen.:engel:

Das Bild stammt von der Fliegerrevue 08/2006 und ist eingescannt.
 
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Cirrus

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Die Vergangenheit hat gezeigt, das Flugzeuge aus dem Hause Suchoi für den Export andere Bezeichnungen erhielten, als für den Einsatz bei den eigenen Streitkräften (Siehe Su-17 vs. Su-22). Selbst dann, wenn es keine oder nur minimale Modifizierungen gab. So hörte man bei Interviews von russischen Militärs auch meist die Bezeichnungen Su-27K statt Su-33 und Su-27IB statt Su-34. Allerdings wird in letzter Zeit auch bei den russischen SK häufiger der Begriff Su-34 verwendet. Vielleicht in Anlehnung an das abzulösende Muster Su-24 oder weil die Modifizierungen gegenüber der "normalen" Su-27 so umfangreich sind, das eine neue Typenbezeichnung gerechtfertigt erschien. Den wahren Grund werden wahrscheinlich nur Insider wissen. Überhaupt: wer legt eigentlich wirklich die Typenbezeichnung in Russland fest? Die Industrie oder das Militär? Auch bei den Amerikanern gibt es ja bei manchen Lfz Unterschiede (z.B. C-130 vs L-100 und UH-60 vs S-70)
Wenn man Artikel von Journalisten liest, sollte immer ein gesunder Anteil von Skepsis dabei sein. Selbst von so genannten "Fachjournalisten" liest man teilweise haarsträubende Dinge in "Fachmagazinen". Bei Artikeln in Bereichen, wo ich Insiderwissen habe, sträubt sich einem manchmal das "Nackenfell". Ein Journalist erzählte mir, dass der Druck auf Kosteneinsparungen oft so groß ist, dass nicht genügend recherchiert werden kann und dann oft die Qualität leidet. Vertauschte Fotos oder falsche Fotounterschriften sind auch ein Indiz dafür, dass oft mit heißer Nadel die Artikel zusammengestrikt werden müssen.
Gerade auch bei den russischer Streitkräften ist es bestimmt sehr schwer, an gesicherte Infos zu kommen...
Bei der Geschichte mit der Su-27IB über den Flugzeugträger glaube ich persönlich auch, dass sich "Fachjournalisten" gleich der Bestimmung sicher waren. Und Geheimdiensten wird es sicher recht gewesen sein, die Fachwelt eine Weile auf der falschen "Spur" zu wissen...
 
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ich stell hier mal das Bild der ersten beiden Serienmaschinen rein.

Die Su-27KUB besitzt das Cockpit der Su-34. Diese Sektion wurde an einem normalen Rumpf der Su-33 angepaßt. Sie ist nicht,wie immer behauptet eine Trainerversion, sondern ein Marinejagdbomber.
Ihre Entwicklung ist noch nicht abgeschloßen.
Hier ein Bild des Prototypen.:engel:

Das Bild stammt von der Fliegerrevue 08/2006 und ist eingescannt.
Also langsam blicke ich hier nicht mehr durch. Die gezeigte Su-27IB ist sie jetzt die Ablößung der Su-24 der russischen Luftstreitkräfte, oder ist sie nun als Jabo für die Marine gedacht. :?!
 
dennis1976

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Die Entwicklungsbezeichnung der Su-34 betrug zu Anfang Su-27IB. Die als Su-27KUB bezeichnete Maschine besitzt nur die selbe Cockpitsektion wie die Su-34, hat aber sonst nichts mit diesem Muster gemeinsam. Sie soll als Jagdbomber für die Marine eingeführt werden.

mfg Dennis
 
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