Christian Emrich
Fluglehrer
In der englischen Luftfahrtzeitschrift "Flying Review" vom Januar 1967 habe ich zwei Fotos der Fieseler Tigerschwalbe gefunden:
Der zugehörige Text lautet:
"Displayed on a hangar roof at the small aerodrome Berneck, near Geislingen, West Germany, is the Fieseler Tigerschwalbe, built in 1928 by Gerhard Fieseler and used by him for aerobatic displays. Stored throughout the war, it was seriously damaged by occupying forces. The remains were acquired by a group of enthusiasts who put 5,900 hours into its reconstruction (photos by Hans Lachler)."
Wenn ich mir das so durch den Kopf gehen lasse, dann empfinde ich es im Nachhinein als eine Schande, dass letztlich niemand da war, das Flugzeug für die Nachwelt zu erhalten. In irgendeinem Museum hätte es bestimmt einen würdigen Platz finden können.
Der zugehörige Text lautet:
"Displayed on a hangar roof at the small aerodrome Berneck, near Geislingen, West Germany, is the Fieseler Tigerschwalbe, built in 1928 by Gerhard Fieseler and used by him for aerobatic displays. Stored throughout the war, it was seriously damaged by occupying forces. The remains were acquired by a group of enthusiasts who put 5,900 hours into its reconstruction (photos by Hans Lachler)."
Wenn ich mir das so durch den Kopf gehen lasse, dann empfinde ich es im Nachhinein als eine Schande, dass letztlich niemand da war, das Flugzeug für die Nachwelt zu erhalten. In irgendeinem Museum hätte es bestimmt einen würdigen Platz finden können.