General and special helicopter questions, also concerning the Lama

Diskutiere General and special helicopter questions, also concerning the Lama im Hubschrauberforum Forum im Bereich Luftfahrzeuge; Hello, 1. What is currently allowed to be commercialized in Europe with newly registered single-engine helicopters? Restrictions on 1970, 1980 or...

sakurasanta86

Flugschüler
Dabei seit
23.08.2018
Beiträge
1
Zustimmungen
0
Hello,
1. What is currently allowed to be commercialized in Europe with newly registered single-engine helicopters? Restrictions on 1970, 1980 or 1990?

2. Which pattern would be a substitute for the Lama today in a similar performance class even at high altitude?

I think, but I'm not a Hubi pilot, the Lama as a fully successful compromise, grille marsh for Boeneunempfindlichkeit, high load, extremely good visibility from all places, robust. And a manageable, warmer technology.

What can be done better with new patterns, less maintenance hours / flying lesson, longer lifespan of limited-term components at a lower cost / flying lesson? Less fuel consumption per 1000 tons of height meters in the mountain transport operation? Mountain fitness?

I ask for new patterns of similar payload!
 
Thema:

General and special helicopter questions, also concerning the Lama

General and special helicopter questions, also concerning the Lama - Ähnliche Themen

  • Wagner gegen RF Generale Stab

    Wagner gegen RF Generale Stab: Die letzten 24 Stunden gibt es Berichten uber ein Konflikt in Russland. Zuerst soll es angeblich ein Luftangriff und Raketenangriff auf ein...
  • AERO 2023 The Leading Show for General Aviation

    AERO 2023 The Leading Show for General Aviation: Vom 19. - 22. April 2023 fand sie wieder einmal statt, die AERO in Friedrichshafen. Nach einer Corona-Flaute und allerlei Verwerfungen war der...
  • General Dynamics F-111A Long Nose - die ersten Prototypen

    General Dynamics F-111A Long Nose - die ersten Prototypen: Nach meinem Fehlkauf mit der F-111D für die F-111B kam mir die Idee einen der ersten Prototypen für die Airforce parallel zur F-111B zu bauen...
  • Taiwanesische UH-60M Black Hawk mit Generalstabschef angestürzt, 8 Tote

    Taiwanesische UH-60M Black Hawk mit Generalstabschef angestürzt, 8 Tote: https://www.spiegel.de/politik/ausland/taiwans-generalstabschef-stirbt-bei-helikopterunglueck-a-1303334.html...
  • General Dynamics F-16CJ Fighting Falcon

    General Dynamics F-16CJ Fighting Falcon: Hallo Leute. Ich zeig euch heute meine kürzlich fertig gewordene Tamiya F-16:wink:
  • Ähnliche Themen

    Oben