ManfredB
Alien
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Ergänzung:
habe nicht mitbekommen, daß die ZZ664 gestern nach dem Einsatz nicht in Waddington, sondern auf der RAF Brize Norton (EGVN) gelandet ist; wohl wegen dem WX.
Sie ist von dort aus heute mit c/s unterwegs und wurde in ARA8 unüblicherweise von einer KC-10A, der 83-0075, c/s NACHO300 aus Mildenhall betankt und ist aktuell auf dem Weg ins Zielgebiet. (NACHO300: NACHO mit 3-stelligem Index; habe ich auch noch nicht gesehen ...)
Möglich ist das ja ...
habe nicht mitbekommen, daß die ZZ664 gestern nach dem Einsatz nicht in Waddington, sondern auf der RAF Brize Norton (EGVN) gelandet ist; wohl wegen dem WX.
Sie ist von dort aus heute mit c/s unterwegs und wurde in ARA8 unüblicherweise von einer KC-10A, der 83-0075, c/s NACHO300 aus Mildenhall betankt und ist aktuell auf dem Weg ins Zielgebiet. (NACHO300: NACHO mit 3-stelligem Index; habe ich auch noch nicht gesehen ...)
Möglich ist das ja ...
...
Since no refueling probe was designed for the British RC-135W (unlike what done for the E-3Ds, to make them capable to refuel from RAF’s tankers), Rivet Joints will only be able to refuel from tankers equipped with flying boom, even if UK does not operate that kind of refuelers: RAF’s A330 Voyager tankers are only equipped with the so-called “hose and drogue” system (the U.S. Navy’s standard).
This means that, without the help of the U.S. Air Force or one of the other allied air arms that operate boom-equipped tankers, British RC-135s will be limited to no more than 12 hours of endurance, a bit of a problem considered that persistence in the area of operation for several hours could be required to fulfill a spy mission.
Even though they couldn’t autonomously support their own missions, RAF could find some help from other allies: U.S. with KC-135 and KC-10s; Italy with its KC-767A; Australia, Saudi Arabia and UAE, with their Airbus 330 MRTTs equipped with flying booms; along with France, Israel and few others that operate boom-equipped tanker based on the B707.
UK's "brand new" RC-135W Rivet Joint spyplane takes to the skies
One of the three Rivet Joint surveillance aircraft UK is buying from the U.S. as part of the Airseeker program has been flown in UK airspace by an RAF
theaviationist.com