schlund
Testpilot
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Hallo Logo,Dakota der 1. CAD , 1965 .
sieht aus wie die "Starfighter-Radar-Testbetten" der GAF.
Hast Du da mehr Infos drüber ?
Beste Grüsse, Michael
Hallo Logo,Dakota der 1. CAD , 1965 .
Die Maschinen waren keine "Testbetten", auf den Dakotas mit der Starfighter-Nase wurden die F-104-Piloten am Radar NASARR ausgebildet. Aufgrund dieses Namens wurden die deutschen Maschinen als "Nasenbär" bezeichnet.Hallo Logo,
sieht aus wie die "Starfighter-Radar-Testbetten" der GAF.
Hast Du da mehr Infos drüber ?
Beste Grüsse, Michael
die ist nicht von der GAF, eher von den CAF, schlund. Die Kanadier haben der Sage nach drei Douglas CC-129 Dakota zu NASARR-Trainern umgebaut:... sieht aus wie die "Starfighter-Radar-Testbetten" der GAF. Hast Du da mehr Infos drüber ?
Hier und hier noch zwei kleine Bild-Infos und eine Bestandsliste der kanadischen Dakotas.The Martin Slides Home Page schrieb:The Dakota twin engine transport had served with the Royal Canadian Air Force since World War II. Several different versions were suited for different roles such as; transport, liaison, search and rescue, target tug and trainer. The Dakota served with numerous units. The last user was 402 Squadron/CFNAS at CFB Winnipeg. Three aircraft: "Dolly's Folly" (12938), "Pinocchio" (12959) and "Woody Woodpecker" (KN278), were modified with CF-104 radomes to act as radar trainers for the Starfighter program. The last to serve in the role was "Dolly's Folly" making the last navigation training flight on July 1, 1983. The Dakota continued until 1989.
In 1970, a completely new serial range was assigned to Dakota aircraft. In line with Canadian Armed Forces, new designation system serials were 12901 to 12971. Several systems were used previously, including the RAF "two-letter-three-number" system. The Dakota was the only type not to maintain the last-two digits of prior serial within the new serial.
Quelle: Martin Slides