Ja !!!
Soviel ich im Moment gefunden habe - Danke auch an Christoph - war der Boeing Enwurf model 809-909 nach der ersten Vergleichen sogar der voraussichtliche Faforit der USAF ... allerdings wurde nach späteren Vergleichen Northrop mit seinem Entwurf P-600 (--> spätere YF-17) und General Dynamics mit dem model 401 (--> spätere YF-16) zum Bau von zwei Vergleichsprototypen beauftragt !
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Proposals for the LXF
Five manufacturers submitted proposals in response to the RFP --- Boeing, Northrop, General Dynamics, Ling-Temco-Vought, and Lockheed. In March of 1972, the Air Staff concluded that the competing Boeing Model 908-909 was the first choice, with the General Dynamics Model 401 and the Northrop Model P-600 being rated as close seconds. The Vought V-1100 and Lockheed CL-1200 Lancer had been eliminated.
The Source Selection Authority, after further work, rated the General Dynamics and Northrop proposals ahead of the Boeing submission. The General Dynamics Model 401-16B and the Northrop P-600 were chosen for further development on April 13, 1972, and contracts for two YF-16s (72-1567/1568) and two YF-17s were awarded. Rather than the "X" (experimental) prefix being used, the "Y" (development) prefix was used in order to indicate that a mixture of off-the-shelf and experimental technologies were being used. The YF-16 was to be powered by a single Pratt & Whitney F100 turbofan, whereas the YF-17 was to be powered by a pair of General Electric YJ101 engines.
The "cost plus fixed fee" contracts covered the design, construction, and testing of two prototypes, plus a year of flight testing. At the time, the Air Force was still very much committed to the F-15 fighter, and visualized the LWF program as more of a technology-demonstration project rather than a serious effort for a production aircraft. At the same time, contracts were given to Pratt & Whitney for a version of the F100 turbofan specially adapted for single-engined aircraft and to General Electric for the new and smaller YJ101 engine.
http://www.f-16.net/reference/versions/f16_lwf.html
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Wie allerdings die Entwürfe von Boeing (Model 908-909), von Vought (V-1100) und Lockheed (CL-1200 Lancer) aussahen ????
Von der Lockheed Lancer (oft auch als X-27 geplant) habe ich noch gefunden, dass sie usprünglich als Weiterentwicklung der F-104 Starfighter mehrfach überarbeitet wurde, um zunächst im Export gegen die spätere F-5 und dann für Europa im Projekt, das dann die F-4 gewann anzutreten !
In welcher Form sie am LWF-Wettbewerb teilnahm ... ???? .... keine Ahnung !
Hat irgendjemand aber eine Beschreibung der Auslegung der Entwürfe von Boeing und Vought ???
Mehr zur Lancer hier:
http://members.home.nl/noor.luijkx/northam/lancer.htm
http://jpcolliat.free.fr/cl1200/cl1200.php3?page=1
... und ein Bild !