Chopper80
Alien
Nach den letzten Meldungen läuft wohl einiges in Richtung Kraftstoffmangel heraus. Das Foto eines der Triebwerke zeigt, dass die Verdichterschaufeln nahezu unbeschädigt sind, das hat wohl keine Leistung mehr abgegeben.
https://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?itemid=68991
Für den Flug war eigentlich ein Tankstop in Bolivien eingeplant gewesen, der wurde aber nicht gemacht sondern direkt geflogen. In die Warteschleife musste der Flug, weil ein Airbus mit Luftnotlage ( Kraftstoffleck ) Vorrang bekam.
Ein Avianca-Pilot, ebenfalls in der Warteschleife unterhalb der Unglücksmaschine, berichtet, dass diese Kraftstoffprobleme meldete und dann ohne Freigabe Richtung Medellin auf Sinkflug ging, kurz darauf gab es Probleme mit der Elektrik und das Flugzeug verschwand vom Radar.
http://www.pprune.org/rumours-news/587574-colombian-jet-72-board-goes-down-its-way-medellin-6.html#post9593813
https://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?itemid=68991
Für den Flug war eigentlich ein Tankstop in Bolivien eingeplant gewesen, der wurde aber nicht gemacht sondern direkt geflogen. In die Warteschleife musste der Flug, weil ein Airbus mit Luftnotlage ( Kraftstoffleck ) Vorrang bekam.
Ein Avianca-Pilot, ebenfalls in der Warteschleife unterhalb der Unglücksmaschine, berichtet, dass diese Kraftstoffprobleme meldete und dann ohne Freigabe Richtung Medellin auf Sinkflug ging, kurz darauf gab es Probleme mit der Elektrik und das Flugzeug verschwand vom Radar.
http://www.pprune.org/rumours-news/587574-colombian-jet-72-board-goes-down-its-way-medellin-6.html#post9593813
Just heard from the pilot of Avianca 9256, they were in the holding pattern with LAMIA RJ85....they were waiting for Viva Colombia A320 to land as they declared emergency due to a fuel leak.
Avianca 9256 was at 19,000ft and the LAMIA Rj85 was ABOVE them.....as the Viva Colombia A320 was landing, the LAMIA RJ85 requested immediate tracking to the field as they had a "fuel problem" but did NOT delcare an emergency...the controller stated they could not track direct as there was an Airbus on final approach with a fuel emergency.....
The RJ85 replied that they were tracking direct and descending, and THEN declared an emergency.....the controller told Avianca 9256 to turn left immediately as the RJ85 had started descent without authorisation... and the Avianca aircraft saw the RJ85 descend rapidly from above them, seeing clearly its lights and watched it on TCAS...it was a very steep descent...
Moments later, the controller gave them instructions for direct tracking and the LAMIA RJ85 stated they had a "total electrical failure"....the pilot was quite agitated and started requesting vectors direct to the field.
The controller stated they were no longer visible on radar and could not vector them....the pilot of LAMIA kept repeating "Help, request direct vectors" again and again...on the radio you could also hear the other pilot asking "gear, gear down"...the controller saw them for a moment and advised they were at 9,000ft at 8nm....the crew kept repeating "help, request vectors" and the transmission ceased.