Wiederbelebung der Twin Otter ?

Diskutiere Wiederbelebung der Twin Otter ? im Props Forum im Bereich Luftfahrzeuge; By: Carla Wilson, Victoria Times Colonist Published: Friday, February 24, 2006 Victoria may become a manufacturing base for aircraft with...

Moderatoren: Skysurfer
  1. ramier

    ramier Astronaut

    Dabei seit:
    29.08.2002
    Beiträge:
    3.103
    Zustimmungen:
    332
    Beruf:
    Jurist
    Ort:
    Berlin
    By: Carla Wilson, Victoria Times Colonist
    Published: Friday, February 24, 2006

    Victoria may become a manufacturing base for aircraft with Island-based Viking Air Ltd. considering bringing the renowned de Havilland Twin Otter back into production.

    A decision will likely be made by year's end, said Viking president David Curtis, describing his mood as "cautious optimism."

    The DHC-6 Twin Otter came out tops in a market survey looking at the commercial appeal of that aircraft, the DHC-3 Single Otter and the DHC-2 Beaver, he said Thursday. "That airplane was the world's best-selling 19-seat commuter aircraft ever built," Curtis said.

    The first flight of a de Havilland Twin Otter took place in 1965 and the Ontario government was the first customer. More than 800 were built by 1988 when the last one was made.

    Next on Viking's agenda is an in-depth look at the possibility of relaunching production, Curtis said. While emotionally it is exciting to think of building the aircraft, "it has to be a business plan that can stand on its own."

    If the effort goes ahead, manufacturing would be based in Victoria, he said.

    "It is a really important opportunity for the aerospace industry on the West Coast," Curtis said.

    Markets appear to exist on the Indian sub-continent, Indonesia, Europe, and Africa, and there has been some interest out of the U.S., he said. Twin Otters remain popular in areas with short runways because they suit situations without large infrastructure.

    Curtis said he is told, "There is nothing on the market today that will do what these aircraft can do, so that is why they are so popular."

    Viking Air was started and remains based in Victoria. It is owned by Toronto-based Westerkirk Capital Inc., which has holdings in real estate, aviation and the hospitality industry. This week, Viking marked another stage in its evolution when it took over certificates from Bombardier giving it ownership of the design of seven de Havilland heritage aircraft: the Chipmunk, the Beaver, the Otter, the Caribou, the Buffalo, the Twin Otter, and the Dash 7.

    Last spring, Viking bought exclusive rights to manufacture and distribute parts for de Havilland's heritage planes.

    These aircraft are part of Canada's aviation history and many remain in service. Buffalo are used by the Canadian Forces out of Comox for search and rescue. Logging companies, fishing lodges, local commercial airlines, and private owners are among those using the de Havilland planes. Wheels, floats and skis are installed on these aircraft to suit their different jobs.

    Viking's latest transaction follows seven months of regulatory work with Transport Canada to show that the company is capable of supporting a world-wide fleet, Curtis said.

    The company, which employs 150 people, has manufacturing facilities at Victoria International Airport. It also has a distribution centre in Calgary.

    Kurz Zusammengefasst:
    Eine Firma namens Viking Air Ltd. überlegt ob sie die Produktion des sich weltweit am erfolgreichsten verkauften 19 Sitzers wiederaufnehmen soll.
    Man rechnet sich gute Chancen in Indien, Indonesien, Europa und Afrika aus
    Twin Otters sind immer noch sehr begehrt in Gebieten wo es keine langen Startbahnen und wenig Infrastruktur gibt.
    Vom Erstflug 1965 bis zur Einstellung der Produktion 1989 sind insgesamt 800 Maschinen gebaut worden.
     
  2. Anzeige

    Schau dir mal die beiden Links an:
    diesen Ratgeber und die Flugzeug-Kategorie

    Registrieren bzw. einloggen, um diese und auch andere Anzeigen zu deaktivieren
  3. Bowser

    Bowser Testpilot

    Dabei seit:
    30.03.2003
    Beiträge:
    763
    Zustimmungen:
    52
    Ort:
    Sachsen
    Nen Markt ist sicher da, es gibt ja faktisch kein modernes Konkurenzprodukt was die Lücke füllt.
     
    1 Person gefällt das.
  4. n/a

    n/a Guest

    Ja, genau. Das würde ich auch sagen. Ein Markt ist sicher da! :TOP:

    Hier noch eine 3-Seiten-Ansicht der DHC-6:
     

    Anhänge:

    • dhc-6.jpg
      Dateigröße:
      51,7 KB
      Aufrufe:
      106
Moderatoren: Skysurfer
Thema:

Wiederbelebung der Twin Otter ?

Die Seite wird geladen...

Wiederbelebung der Twin Otter ? - Ähnliche Themen

  1. Russland denkt über Wiederbelebung seines Shuttle-Programms nach

    Russland denkt über Wiederbelebung seines Shuttle-Programms nach: Die russische Weltraum-Agentur ist ja derzeit dabei weitreichende Pläne zu schmieden und diese auch zu veröffentlichen. Neben den Plänen für eine...
  2. WingnutWings WNW Roland C.IIa "Weiße 7", Kasta 2

    WingnutWings WNW Roland C.IIa "Weiße 7", Kasta 2: Ich baue zur Zeit im Auftrag für einen Modellbau-Spez'l eine Roland C.IIa. Das Ding sollte doch hoffentlich bis zum Sommerurlaub fertig gebaut...
  3. W2017BB - North American F-82G Twin Mustang - Monogram - 1:72

    W2017BB - North American F-82G Twin Mustang - Monogram - 1:72: Bei meiner ersten Teilnahme trete ich u.a. mit der Twin Mustang in 1:72 von Monogram an. Decals für Korea sind noch im Zulauf. Der Bausatz selbst...
  4. "The Vertical Twin" English Electric Lightning F.2A von Airfix 1:72

    "The Vertical Twin" English Electric Lightning F.2A von Airfix 1:72: Lightning F.2A Royal Air Force in Germany Hallo und willkommen zum Rollout, hier schiebe ich nun die Lightning von Airfix nach, wie immer...
  5. DHC-6 Twin Otter von NORDIC Seaplanes

    DHC-6 Twin Otter von NORDIC Seaplanes: NORDIC Seaplanes soll in den kommenden Wochen den Flugbetrieb von Aarhus nach Kopenhagen aufnehmen. Dabei werden die Häfen und nicht die...