Unwissend
Testpilot
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Hallo,
bin schon seit 10 Jahren raus aus der Fliegerei.
Bin heute gefragt worden, wie man vom 1FO zum Kapitän kommt.
Was hat sich in den letzten 10 Jahren geändert ?
Das ist das, was ich bei einer großen deutschen Airline vor 10 Jahren noch im Kopf hatte:
-Seniority 5000 H as a Co Pilot
-Airline must ask for a Capitan Upgrading ( Ohne das ist es nicht möglich)
- PICUS 200H ( Pilot in command under supervision)
-3 Check Flight with training captains
-Capitan Assessment Test / Interview
-CRM for Capitan
-Capitan ground training (2 Weeks)
-Simulator Training (lower Capitan training) 2 Week
-Loft Training (Line oriented Flight Training) 1 Week
-OPC flight (operators proficiency check)
-Supervision Flight with TRE (Type rating Examiner) 1 Day Simulator
-Flight with LTE ( line Training Capitan ) 1 Week
-FRCF (Final Release check Flight)
Congratulations if you have arrive that!
- Flying with expired Co Pilots or Capitans , 4 Weeks as an Capitän
-Flying LTE in Jump seat 1 Week
- Last Line test flight with LTE
If Ok -- 4 Strips and be a PIC ( Pilot in command )
-300 H flying with expired Co Pilots
-Last Simulator Training 3 Days
-Last line Check flight with LTE
If anything Ok -
-Ready for Capitan without an restrictions
Ist das noch heute noch so ?
Grüße Frank
bin schon seit 10 Jahren raus aus der Fliegerei.
Bin heute gefragt worden, wie man vom 1FO zum Kapitän kommt.
Was hat sich in den letzten 10 Jahren geändert ?
Das ist das, was ich bei einer großen deutschen Airline vor 10 Jahren noch im Kopf hatte:
-Seniority 5000 H as a Co Pilot
-Airline must ask for a Capitan Upgrading ( Ohne das ist es nicht möglich)
- PICUS 200H ( Pilot in command under supervision)
-3 Check Flight with training captains
-Capitan Assessment Test / Interview
-CRM for Capitan
-Capitan ground training (2 Weeks)
-Simulator Training (lower Capitan training) 2 Week
-Loft Training (Line oriented Flight Training) 1 Week
-OPC flight (operators proficiency check)
-Supervision Flight with TRE (Type rating Examiner) 1 Day Simulator
-Flight with LTE ( line Training Capitan ) 1 Week
-FRCF (Final Release check Flight)
Congratulations if you have arrive that!
- Flying with expired Co Pilots or Capitans , 4 Weeks as an Capitän
-Flying LTE in Jump seat 1 Week
- Last Line test flight with LTE
If Ok -- 4 Strips and be a PIC ( Pilot in command )
-300 H flying with expired Co Pilots
-Last Simulator Training 3 Days
-Last line Check flight with LTE
If anything Ok -
-Ready for Capitan without an restrictions
Ist das noch heute noch so ?
Grüße Frank
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